Strategia ja arvot

Olemme lähellä, näemme kauas.

Turku Energian strategia päivitettiin keväällä 2017. Toimintaympäristön ja asiakkaiden arjen muutokset sekä alhainen sähkön hintataso edellyttävät uusiutumista ja muutosvalmiuden kasvattamista sekä liiketoiminnan kustannustehokasta kehittämistä.  Nostimme strategiassamme asiakkaidemme energiahyvinvoinnin keskiöön.

Päätehtävämme on olla luotettava kumppani kaikissa asiakkaidemme energiaratkaisuissa. Olemme luotettava ja vastuullinen kumppani ja tarjoamme asiakkaillemme heille parhaiten sopivan energiaratkaisun. Panostamme myynnillisyyteen, uusiin palveluihin ja kokonaisvaltaisten energiaratkaisuiden tarjoamiseen asiakkaillemme.

Tavoitteenamme on olla luomassa kestävää tulevaisuutta uudistuen ja erottuen. Edistämme kestävää tulevaisuutta yhdessä ja yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Kehitämme uusia toimintatapoja, tuotteita ja palveluja, jotka tekevät asiakkaidemme arjesta parempaa. Viemme toiminnallamme Turkua ja Suomea kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa. Teemme tekoja puhtaamman energiaomatunnon eteen päivittäin ja autamme myös asiakkaitamme tekemään niitä.

TE_strategia_768x420

Toimintamme tavoitteet:

1. Meillä on tyytyväisimmät asiakkaat ja puhdas energiaomatunto
  2. Kasvatamme liiketoimintaamme ja parannamme tehokkuuttamme
  3. Uudistumme kehittämällä toimintaamme ja oppimalla ja kokeilemalla uutta.

Arvot – yrityskulttuurimme kulmakivet

heart

Läheisyys

Tunnemme asiakkaidemme arjen ja kuljemme sen mukana – kodeissa, yrityksissä ja yhteisöissä. Palvelemme avoimesti ja ymmärrettävästi, paikallisesti ja valtakunnallisesti.

Käymme yhteiskunnallista vuoropuhelua, ja olemme sekä Turku Energian että uudistuvan energia-alan lähettiläitä. Olemme joukkue, jonka menestys perustuu keskinäiseen vuorovaikutukseen, kannustamiseen ja ammattiylpeyteen.

Meille läheisyys on myös arkea parantavia energiaratkaisuja ja toimitusvarmuutta. Meihin voit luottaa − luotamme myös toisiimme.

leaf

Ympäristöystävällisyys

Meille ympäristöystävällisyys tarkoittaa konkreettisia ja vaikuttavia tekoja, joilla edistämme kestävää kehitystä. Sitoutumisessamme olemme edellä muita: vuonna 2020 puolet myymästämme energiasta on tuotettu uusiutuvilla energiamuodoilla. Tavoite ohjaa työmme arkea. Ympäristöystävällisyys on meille myös älykkyyttä, sekä palveluissa että tuotteissa.

arrow

Uudistuminen

Uskomme uteliaisuuteen, uuden oppimiseen ja kokeiluihin, yhdessä asiakkaiden kanssa. Uudet toimintatavat, tuotteet ja palvelut innostavat meitä ja parantavat samalla asiakkaidemme arkea. Uskallamme myös keskustella ja ottaa kantaa energia-alaa ja asiakkaiden arkea koskeviin kysymyksiin. Erottaudumme rohkeasti ja oivaltavasti.